sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Yrjötautia ja muita tapahtumia

Jättiläislapsi oksentaa ja Siiselillä on koko ajan huono olo, mutta onneksi Omenankukka on terve ja iloinen. Minä en ole vielä oksentanut, mutta minulla oli 37,6 lämpöä. Menin silti tanssitunnille, koska muuten jään jälkeen (minusta tulee jälkeenjäänyt :-o) ja sitäpaitsi tänään piti valita sopivankokoinen ja -värinen mekko näytökseen. Pukujen täytyy sopia niin monenkokoisille ja -muotoisille ihmisille, että minulle ei oikein meinaa löytyä sopivia. Onneksi meillä on lupa harsia niitä sopiviksi, kunhan puvut vaan palautuu opettajalle alkuperäisessä kunnossa. 

Menneellä viikolla tein punaista perunamuusia juustomunakkaan kanssa. Meinasin värjätä munakkaan vihreäksi ja sanoa lapsille, että voisivat kuvitella sen olevan sammakonkudusta tehtyä, mutta sitten en viitsinytkään. Punajuuri perunamuussissa oli oikeastaan ihan kiva.


Oli hirveä kiire, siksi systeemit ei ole kauniisti aseteltu lautaselle
Olen myös värjäillyt hiukan paitoja. Ensimmäisessä värjäyksessä värjätyt jäivät pesun jälkeen aika vaaleiksi, mutta seuraavalla kokeilulla jo onnistuin. Ihan varmana nyt on kesä tulossa!










4 kommenttia:

  1. Voi että, noi paidat näyttää tosi hyviltä. Ei uskois että ne on itsevärjätyt, näyttää ihan kaupastaostetuilta ku ne on nii taidokkaasti värjätty;)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti. Noita onkin aika helppo värjätä, youtubesta löytyy paljon ohjeita kun laittaa hakuun "tie dye". Vaikeempaa oli saada väri pysymään kankaassa, kun olen käyttänyt Dylon-käsiväriä ja se vaatii 40 asteen lämpötilan että kiinnittyy kankaaseen. Keksin laittaa ne saunaan tekeytymään elmukelmun sisällä ja pidin kelmuissa 2 vrk, silloin väri jäi paremmin kiinni. Oon käyttänyt myös ennen värjäystä paidat pesusoodavedessä.

      Poista
  2. Pikaisia parantumisia teille. Nuo paidat ovat kauniita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mä en tullutkaan kipeeksi, vaikka olikin lämpöä.

      Poista